FACEBOOK Advertising – The truth, the myths, and how to make money with it (Part 1)

Când vorbim despre Facebook Advertising, totul pare să se rezume pentru majoritatea oamenilor la “nu ştiu, nu mă interesează, nu are cum să meargă”. Şi totuşi merge. Şi e probabil una din cele mai importante părţi atunci când vine vorba despre online advertising. (vezi articolul 2017 Income Report pentru un breakdown mai detaliat al cifrelor noastre)

Toată industria ecommerce născută în jurul acestei platforme sociale pare să vrea să ţină secretă “reţeta succesului” în ceea ce priveşte FB advertising-ul. Şi pe undeva înţeleg asta. Pe de altă parte însă, noi iubim competiţia, şi ce farmec ar mai avea totul dacă nu împărtăşeşti puţin din succesul tău?

 

E o vorba la care eu ţin foarte mult şi cred că este definitorie pentru oricine scrie un articol pe o anumită temă. Şi sună cam aşa: “everybody talks the talk, but ALMOST NOBODY walks the walk”. Ei bine, “we walked the walk” şi vreau să prezint totul cu bune, cu rele, şi ce înseamnă cu adevărat FB advertising.

 

Să ne punem pe treabă.

 

Am observat că există 3 probleme mari cu care se confruntă majoritatea oamenilor la început de drum şi o să încerc să aduc puţină claritate într-o mare de întuneric.
1. Prea multă informaţie – în era în care oricine poate scrie despre absolut orice, se pare că nici capitolul FB advertising nu a scăpat de problema asta.
2. O lipsă a unui sistem exact care să te ajute să faci primele campanii profitabile – totul pare simplu în teorie până când te pui pe treabă şi îţi dai seama că tot ce faci nu merge.
3. Mindset – modul în care funcţionează algoritmul FB, înţelegerea psihologiei cumpărătorului, etc… Totul are legătură cu modul în care reuşeşti să priveşti lucrurile şi acţiunile pe care le iei.

Acesta este unul dintre articolele pe care aş fi vrut să le citesc atunci când am început toată aventura asta cu FB advertising. De aceea voi face tot posibilul să fie pe înţelesul tuturor şi să vă ajute să “furaţi startul” şi să aveţi primele campanii profitabile.

 

La ce ne ajută FB advertising?
Fără să detaliez, mai jos am trecut câteva dintre cele mai des întâlnite momente din viaţa ta de antreprenor în care ţi-ai dori să ştii FB advertising. Le voi aborda pe toate în articolele viitoare şi atunci o să fie limpede fiecare cu ce se mănâncă şi cum diferă strategia în diferite situaţii.

 

a) Lansarea produsului – atunci când încerci să îţi lansezi primul produs pe platforma Amazon (şi vrei să o faci cu succes) sunt puţine lucruri care te pot ajuta mai mult decât FB advertising-ul.
Văd multe persoane care încă mai cred că poţi să vinzi un produs pe amazon (sau orice altă platforma) doar listandu-l şi aşteptând. Vremurile acelea au apus demult. Ai nevoie de vizibilitate ŞI FB îţi oferă asta.

b) Lista de emails – probabil sursa de income cea mai puţin băgată în seama care însă are cea mai mare rată de profit pt noi. BIG mistake dacă încă nu v-aţi gândit să faceţi una…şi principala metodă de a o construi depinde de cunoştinţele tale despre FB advertising

c) Brand awerness – cum crezi că o să afle cineva de brandul/ produsul tău? Punându-l pe Amazon şi pierzându-se într-o mare de alte produse similare? Mai gândeşte-te o dată. Începe să sune amuzant nu? Exact. Nu aşa o faci. O faci poziţionându-te într-un anumit fel şi cu o strategie în minte.

D) Holiday frenzy – yep…holiday frenzy nu e aşa frenzy până când nu ai experimentat FB ads. Spre deosebire de amazon, unde eşti limitat în ceea ce priveşte numărul de afişări, atunci când suntem pe FB lucrurile stau total diferit.

 

Ce este o campanie de FB şi cum îi facem pe oameni să cumpere?

Bănuiesc că nu foarte mulţi ne urmăresc pentru a afla detalii tehnice, ci pentru a învăţa cum să îşi crească afacerea şi cum să facă primele campanii profitabile pe FB. Aşadar o să vă scutesc de tehnicalităţi (pentru moment).
O campanie de Facebook are la bază, în general, un produs anume. Scopul campaniilor noastre a fost aproape întotdeauna de a vinde produsele şi ne-am focusat mai puţin pe brand awareness. Cash-flow-ul e motorul unui business în ecommerce şi cred sincer că a fost “a smart decision” să facem asta.
O campanie trebuie ÎNTOTDEAUNA să fie “atacată” din mai multe unghiuri. Când spun asta, mă refer la modul în care încerci să vinzi produsul. De exemplu: să spunem că vrei să vinzi un produs de bucătărie…unul din unghiurile pe care le-ai putea aborda ar fi cel al utilităţii ( ai nevoie de respectivul produs pentru a face un anumit tip de mâncare)…alt unghi poate fi însă unul la care puţini se gândesc, şi anume unul emoţional: unul care te duce cu gândul la ce cină romantică i-ai putea pregăti iubitului/iubitei şi cum acest lucru vă poate face să aveţi o relaţie mai bună, etc…. Sunt zeci de unghiuri din care un produs poate fi marketat, şi să nu testezi asta e nebunie curată. Don’t trust your instincts with this, trust the data. 😉

 

Mental triggers. Ce sunt ele şi de ce avem nevoie de aşa ceva când vine vorba de FB advertising.

FB este o reţea de socializare. Şi cine nu înţelege asta nu va putea face advertising profitabil niciodată aici.
Toţi suntem construiţi cu o puternică latură emoţională, fie că ne dăm seama de asta sau nu. Şi tot ce e în jurul nostru la TV sau online are “mental triggers ascunse” care ne trimit într-o stare emoţională sau în alta.
Gândiţi-vă la o reclamă la bere de exemplu. Modelul lor e simplu, şi mental triggerul e foarte bun: relaxează-te, ieşi la o terasă, bucură-te de prieteni, de vremea bună, etc. Practic emoţia pe care ţi-o transmite e atât de puternică încât ţi se şi face poftă şi abia aştepţi să vină seara să poţi ieşi la o terasă. Acum gândiţi-vă la o reclamă la o pereche de adidaşi. Totul e mult mai dur, mult mai intens, totul te duce cu gândul la o mentalitate de luptă şi la “today is the day”…azi mă apuc de sport şi slăbesc :))
…vezi să nu… Nu o să te apuci pentru că până mâine îţi cam trece cheful…însă mental triggerul pe care ei ţi-l transmit e atât de puternic încât datorită unui fenomen numit “ impulsive buy” e foarte, foarte probabil că tu să cumperi acel produs în acel moment.
Acum gândiţi-vă dacă cele 2 reclame ar folosi mental triggers-urile celeilalte. Ar fi un eşec total. Asta e motivul pentru care mental trigger-urile trebuie folosite corect, iar în articole viitoare o să vb despre: reciprocity, urgency, scarcity, novelty, common enemy, etc, etc.

 

A face advertising pe FB e un proces mult mai complex decât pare la prima vedere, şi mult mai greu decât vor unii să creadă. Dacă eşti dispus însă să îi dai o şansă şi să înveţi cum să îl faci corect, atunci te-ai ales cu o armă letală când vine vorba de a face profit online şi de a avea un business de succes. Scopul meu e să mă asigur că vă prezint totul în paşi simpli, pe care toţi puteţi să-i urmaţi.

 

Vreau să cred că suntem o comunitate de oameni speciali aici, pe EcomHackers…şi că scopul nostru este comun: acela de a excela, de a crea business-uri profitabile şi de a trăi viaţa din plin. Daţi-vă o şansă şi demonstraţi-vă că puteţi.

 

“you only live once…but if you do it right, once is enough..”

 

END OF PART 1

TO BE CONTINUED…

 

P.S.: Dacă nu sunteţi deja membru al grupului de Facebook EcomHackers, vă invităm să vă alăturaţi comunităţii noastre pentru oameni pasionaţi de business şi dezvoltare profesională, cu o atitudine de învingători şi dorinţa de a excela. Vă aşteptăm!

Acesta este linkul de înscriere în grup: EcomHackers Grup

Distribuie pe: