As putea-o denumi ziua Z a Facebook advertising-ului online din Romania…cel putin pentru noi asa a fost.
Ziua in care Nicola Mendelsohn (nr.3 in conducerea Facebook , dupa Mark Zuckenberg si mana lui dreapta din SUA) ne-a pus invitatia pe masa: cina VIP alaturi de giganti din lumea online.
La inceput am crezut ca e o gluma. Apoi ne-am dat seama ca nu e asa. Chiar am fost invitati sa luam parte la ceva unic. Intrasem pe radarul lor….ce moment…mi se ridica parul pe maini si acum cand ma gandesc la asta.
Dar inainte sa intru in detalii sa va povestesc putin despre ziua premergatoare cinei.
Ora 10.
Impreuna cu frumoasele noastre sotii (am fost obligat sa scriu asta :)) hahaha… glumesc….luv you girls) am ajuns pe aeroportul Henri Coanda de unde urma sa plecam cu destinatia Praga.
2h mai tarziu suntem acolo.
Un oras superb cu o istorie mai superba….mai ales a berii :)) asa ca am decis sa iesim sa savuram cateva.
Spre surprinderea noastra telefonul lui Alex suna si primim vesti de la cei de la Facebook. Noul nostru manager vrea sa ia masa cu noi. Vrea sa stie mai multe despre noi, despre ce facem si cum ne poate ajuta sa punem la cale un plan de crestere al business-ului.
Nici ca se putea mai bine. Cel putin in viziunea noastra. (Fetele ar fi vrut probabil sa faca putin shopping in loc de asta 🙂 )
Ora 16. Ne intalnim cu Patrycja Matul.
Nu tocmai genul de manager pe care te astepti sa il vezi lucrand la Facebook.
O fata simpla, extrem de inteligenta , foarte frumoasa si mai ales cu un interes profund in ceea ce ne priveste pe noi si business-ul nostru.
A fost un pranz in care am discutat mult si despre multe…familie…facebook…strategii…copilarie…de toate.
Am ras.
A fost cu totul diferit fata de ceea ce ne asteptam…si ne-am simtit extraordinar.
Ora 20. A sosit momentul.
Suntem la 4 ace, camasa cu butoni si batista in buzunar.
Ajungem la un restaurant “din centru” unde o domnisoara ft draguta ne “miroase” din prima si ne ghideaza catre un separeu aflat la demisol.
Acolo ne intampina Patrycja alaturi de Anna-Maria Treneva (head of sales pe Europa) care ne introduc in atmosfera si ne fac cunostinta cu participantii la cina.
Facem cunostinta pe rand cu directorul de marketing de la McDonalds, cu Directorul de vanzari pe europa al L’oreal si multi altii.
Venirea lui Nicola se lasa asteptata.
Ma uit la ceas si vad ora 9 fara 1 min.
Cu precizia unui ceas elvetian ajunge si Nicola exact la ora stabilita.
Ne asezam cu totii si incep discutiile.
Mai intai introducerile pentru ca vrea sa ne cunoasca pe toti si mai apoi spiretele se incing si ajungem sa vorbim despre directia mondiala a facebook, proiecte de viitor si politica.
Cum nici o oportunitate de genul nu trebuie ratata decidem sa introducem in discutie cateva subiecte care ne intereseaza direct si care au legatura cu multe probleme pe care le intampina si membrii comunitatii EcomHackers.
Vorbim despre modul corect de a face advertising cu un buget limitat, resurse de care ar trebui sa se foloseasca un marketer la inceput de drum si cum ajungi de la o companie mica la o companie care intra pe radarul lor asa cum am facut-o noi.
Suntem surprinsi…Nicola ne raspunde direct: “putini aplica modelul vostru…apreciem companiile care incearca sa construiasca ceva”
Nu era un moment rau pentru a avea un reportofon la indemana atunci :))
Ne-am simtit extrem de apreciati evident. Munca noastra era recunoascuta la cel mai inalt nivel.
Discutiile pe diverse teme continua si seara se incheie cu o sesiune de networking la un pahar de vin unde vorbim despre vanzarea unei companii si ce inseamna asta cu Jugoslav Petkovic de la Flviar, despre sistemul educational cu Ivana Sediva de la McDonalds si radem cu Anna-Maria care ne felicita pentru “indrazneala” de a-i adresa intrebari atat de “directe” Nicolei.
Cred ca nu ne-am dat seama cu adevarat de magnitudinea a ceea ce tocmai se intamplase decat dupa ce am revenit in Romania.
Sa ai un manager de cont e o raritate intr-o tara ca a noastra tinand cont ca sunt doar cativa zeci de manageri care se ocupa de intreaga Europa. Sa fim invitati a fost o adevarata gura de oxigen pentru noi toti ca romani. Deschide usa catre o lume in care tot mai multi ar trebui sa ajunga.
Ce vreau sa subliniez e faptul ca se poate.
Au trecut doar 3 ani de cand suntem implicati in acest domeniu al ecommerce-ului. Si lucrurile se misca. Si o fac pentru ca am crezut ca se pot misca.
Stiu. Multi dintre voi cred ca e poate prea tarziu….dar nimic nu poate fi mai fals de atat…e doar inceputul. E doar primul an in care vanzarile online se apropie de volumul vanzarilor retail. E doar primul an in care de black friday online-ul depaseste cu cateva % vanzarile din retail.
Suntem pe drumul catre o noua lume.
O lume in care succesul va fi de partea celor care sunt in stare sa speculeze aceasta oportunitate.
Suntem niste oameni obisnuiti la fel ca voi si ne-am hotarat sa facem niste lucruri mai putin obisnuite si sa ne demonstram in primul rand noua ca se poate. Am avut resurse limitate dar am compensat prin pasiune si la fel puteti si voi.
Va indemn sa fiti curajosi si sa transformati anul asta in unul special pentru voi…cel in care v-ati schimbat viata la 180grade.
Cheia e la voi.
Inchei cu un citat care spune multe:
“almost every succesful person begins with 2 beliefs: the future can be better than the present and I have the power to make it so”
See you soon Hackers.
Masa de a doua zi cu cativa dintre managerii de la Facebook.