Alege un Brand, nu un produs

Alegerea unui produs este unul din primii paşi care trebuie urmaţi în acest business şi acesta trebuie făcut cu grijă şi ca urmare a unui studiu de piaţă amănunţit.

Când spun studiu de piaţă, cred că este de ajuns să ne rezumăm la amazon.com, având în vedere că oamenii în SUA folosesc amazon.com exact cum noi folosim google.com în momentul în care caută un produs.

Credem că un aspect important în acest proces este viziunea. După cum spune şi titlul, noi nu sfătuim oamenii să aleagă un produs, ci să aleagă un brand, o viziune.

Pasii de urmat pentru acest proces:

1. Faceţi o listă cu 10-20 de produse pe care brandul vostru de vis le-ar vinde – acesta va fi punctul de plecare. Această viziune vă ajută în special în a vă ţine atenţia concentrată pe brandul respectiv.

2. Alegerea primului produs. Acest pas este crucial pentru că de el depinde motivaţia şi încrederea voastră în acest business online. Din experienţa noastră de 2.5 ani şi rezultatele provenite din sume mari investite în advertising putem trage câteva concluzii care să vă poată folosi ca şi ghidare în alegerea acestuia:

  • Să poată fi vândut pe minim 20$
  • Să nu fie greu – de preferat sub 150g şi nici volumetric mare
  • Să fie un candidat bun şi pentru vânzări pe social media. Puneţi-vă întrebarea: oare eu aş cumpăra acest produs dacă l-aş vedea prezentat pe Facebook sau Instagram?
  • Preţul la achiziţie să fie de maxim de 4$/buc
  • Să fie destulă cerere pe piaţă. Folosind unelte ca şi www.junglescout.com putem realiza dacă produsul şi brandul la care ne gândim are destulă cerere.
  • Să poată avea produse complementare. Dacă cineva cumpără o spatulă de exemplu, să poată în viitor cumpăra de la voi şi un set de forme de gătit sau un cuţit de bucătărie.
  • Să poată fi îmbunătăţit. Studiul de piaţă despre care vorbeam ar trebui să includă şi review-urile tuturor viitorilor competitori de pe Amazon. Acestea oferă multe informaţii care ajută în crearea unui produs mai bun.

3. După ce sunteţi siguri că aţi ales primul produs, puteţi începe căutarea producătorilor. Sunt diferite site-uri pe care puteţi intra pentru acest lucru, însă, cel mai bun este www.alibaba.com, care oferă o piaţă largă de suppliers dornici să lucreze cu piaţa externă. Comunicaţi cu mai mulţi odată şi cereţi samples de la toţi. Dacă vă bazaţi pe unul singur, şansele de reuşită scad, iar acest proces este de asemenea time consuming.

4. Comanda fermă – pentru comandă vă sfătuiesc să folosiţi trade assurance. Banii se plătesc prin Alibaba care va ţine banii până în momentul când marfa este livrată. În cazul unor neplăceri, Alibaba poate să acţioneze ca un mediator între cumpărător şi supplier.

Cam acesta ar fi drumul, în linii mari, de la viziune la business.

Urmează aducerea produsului în SUA, listarea pe Amazon, optimizarea acestui canal şi ca urmare a întregului proces, sperăm că vor veni şi vânzări uriaşe😊,

Vă urăm succes !

Alexandru Jurca, Mircea Joian

P.S.: Dacă nu sunteţi deja membru al grupului de Facebook EcomHackers, vă invităm să vă alăturaţi comunităţii noastre pentru oameni pasionaţi de business şi dezvoltare profesională, cu o atitudine de învingători şi dorinţa de a excela. Vă aşteptăm!

Acesta este linkul de înscriere în grup: EcomHackers

Distribuie pe: