4 Sfaturi pentru un Black Friday de succes

Dacă tot ne apropiem cu pași repezi de Black Friday (în câteva ore în SUA se dă drumul la nebunie) m-am gândit să vă dezvălui câteva din lucrurile pe care noi le facem în aceste zile.

01. Una din cele mai mari greșeli (pe care și magazinele online mari o fac des…spre binele nostru 🙂 ) e faptul că nu știu să își “încălzească” audiența înainte de aceste zile extrem de importante.

Când folosesc expresia “a încălzi audiența” mă refer la faptul că e nevoie să le spuneți clar posibililor clienți ce oferte veți avea și de ce să cumpere de pe site-ul vostru.

Absolut toată lumea e bombardată cu reclame din toate părțile în aceste zile, ÎNSĂ antreprenorii/site-urile care și-au făcut treaba bine ÎNAINTE de Black Friday vor avea cu adevărat succes pentru că posibilii lor clienți deja au în minte ofertele și produsele lor.

Statistic vorbind, lumea începe să caute deal-uri de BF cu 6 săptămâni înainte de această zi. Deci sper că e clar acum de ce e nevoie să dăm drumul la promoțiile de BF cu minim o săptămâna înainte

SFAT UTIL: Postați pe social media cu mult înainte, creați acel hype în jurul produselor voastre, folosiți-vă de mental triggers importante (cum ar fi scarcity, urgency, etc), faceți o campanie de email marketing pre-Black Friday, etc.

02. NU uitați de Cyber Monday

Deși în primul nostru an în eCommerce ( anul 2015) credeam că Cyber Monday este o sărbătoare special destinată produselor din domeniul electronic, am fost plăcut surprinși de un val de vânzări la care nu ne așteptăm.

Privind înainte în 2016, lucrurile au stat total diferit: ne-am pregătit intens și pentru Cyber Monday și rezultatul: CM a fost MAI MARE decât BF chiar dacă NU am avut niciodată la vânzare un produs electronic.

Interesant nu?

Asta ar trebui să vă dea de gândit tuturor. Chiar dacă o anumită zi sau sărbătoare nu are nicio legătură cu nișa în care sunteți sau produsele pe care le vindeți, asta nu înseamnă că nu puteți genera vânzări mari.

SFAT UTIL: Faceți-vă un calendar cu toate sărbătorile din SUA și încercați să profitați de toate. Ex: Veterans Day – nu are nicio legătură cu multe nișe și totuși vânzările sunt extrem de mari în toate domeniile. Think outside the box și veniți cu oferte interesante și strategii bine gândite pentru toate zilele de genul asta

03. Atenție la “prețuri” 🙂

De prea multe ori vedem în jurul nostru “oferte” de Black Friday care de fapt nu sunt altceva decât niște prețuri “umflate artificial” cu o săptămâna înainte și mai apoi scăzute pentru a da impresia unei oferte de senzație.

Dacă aveți deja un magazin online cu un anumit istoric nu faceți greșeala să creșteți prețurile cu o săptămână înainte pentru ca mai apoi să le reduceți…oamenii vor sesiza lucrul acesta și veți pierde mulți clienți fideli.

(o poză cu repeat customers pe ultimele 30 de zile la noi…numărul este extrem de mare)

SAT UTIL: Urmăriți încă o dată video-ul făcut de Alex referitor la calculul care se face pentru a vedea ce ar trebui să avem în vedere atunci când stabilim prețul unui produs și costurile implicate (Video Alex)

Dacă vreți să măriți prețul unor produse cel mai bun “truc” este să îi creșteți valoarea percepută (perceived value). De exemplu: faceți poze mult mai bune pentru produsul respectiv și adăugați un produs complementar la oferta care însă are valoare practic 0 pentru voi (un e-book, un ghid, un curs despre nișa în care se încadrează produsul vostru, etc) Fiți creativi.

04. Testați și iar testați (NU…nu e nevoie nici să fii mare informatician și nici să ai bugete enorme pentru a face teste bune)

Probabil una din marile “frici” pe care o au antreprenorii la început de drum e expresia: “fă teste”, “fă A/B testing”. Și evident cum nimeni nu îți spune că nu e mare lucru, trăiești cu impresia că e foarte greu să faci așa ceva.

Hai să vedem ce implică un test cât de cât bun și cum poate fi făcut el:

  1. Stabilește un buget: ex 200$
  2. Alege 2 oferte: să luăm ca exemplu 2 oferte de preț: una 20% off, iar pentru cealaltă ofertă la orice produs cumpărat primești al 2-lea la 50% off.
  3. Fă 4 aduri (câte 2 pentru fiecare ofertă) pe exact aceeași audiență pe Facebook (atenție să fie peste 2 milioane ca și mărime).
  4. Vezi care convertește mai bine și care are mai mult sens să o folosești pentru o zi specială ca Black Friday).
  5. Compound effectul pe care îl are chestia asta este enorm într-un business cum este eCommerce unde cam totul se bazează pe volum.

SFAT UTIL: Testați cât mai multe tipuri de oferte în lunile premergătoare perioadei de Black Friday și Crăciun. De multe ori o să aveți surpriza ca un anumit tip de oferta să meargă mult mai bine deși nu pare logic. Nu tratați cu superficialitate acest aspect. Munca făcută bine înainte și pregătirea bună se simte extrem de mult în aceste zile cu vânzări mari (ex de oferte: 30% discount / buy 1get 1 / buy 3 at the price of 2 / etc).

Sper să înțelegeți cât de simplu este să implementați câteva din strategiile de mai sus (preferabil toate) și sper să văd cât mai multe poze cu rezultate de excepție de la voi.

Spor la vânzări!

PS: Mai jos puteți vedea câteva screenshots cu 2 din magazinele noastre și vânzările făcute cu o zi înainte de Black Friday (asta ca să le aduc un argument în plus celor care încă se mai gândesc dacă ar trebui să aibă oferte înainte de BF) ….și o poză cu EcomHackers dintr-o locație unde fiecare membru al comunității TREBUIE să ajungă 🙂 Spor!!!!

Distribuie pe: